Preskočiť na obsah

Zo života našich zamestnancov – podpora rozvoja mäkkých zručností

Zverejnené 6.9.2024.

Kategória

Z národného projektu „Podpora rozvoja zručností zamestnancov“, vyhláseného MPSVR SR v spolupráci s UPSVR Revúca, sa nášmu ústavu podarilo získať finančné prostriedky schválením tohto projektu na tému „Rozvoj mäkkých zručností zamestnancov OLÚP, n. o. Predná Hora v kontexte profesionálneho humanistického prístupu ku klientom“.

Cieľom nášho vzdelávania je zlepšiť proklientský (profesionálny humanistický) prístup zamestnancov ku klientom, zameraný na vzájomnú spoluprácu, dohodu na dodržiavaní pravidiel a upevňovanie dosiahnutých zmien v smere individuálneho posudzovania možností, schopností a potrieb klientov. Mäkké zručnosti sú pre nás obzvlášť dôležité, pretože denne prichádzame na všetkých úrovniach, ako zdravotníckych, tak aj nezdravotníckych, do priameho kontaktu s našimi klientmi. Vzdelávaním chceme docieliť, aby sa náš personál naučil využívať potrebné mäkké zručnosti pri riešení akýchkoľvek situácií našich klientov a v konečnom dôsledku dosahoval ich maximálnu spokojnosť s poskytovanými službami.

Zároveň staviame na tom, že OLÚP, n. o. Predná Hora je silná značka v liečbe závislostí, ktorú potrebujeme naďalej posilňovať, aby sme boli konkurencieschopní na trhu a pre našich klientov boli voľbou č. 1 pri výbere špecializovaného zariadenia. Preto nám nestačí, čo vieme dnes. Dôležité je to, čo ponúkneme klientom zajtra, pretože máme spoločenskú zodpovednosť za všetkých z nich.

Naše vzdelávanie je rozdelené na dva tematické bloky – Manažérska akadémia a Profesionálny prístup s rozdelením zamestnancov do príslušných skupín, pričom platí, že každý zamestnanec sa zúčastní vzdelávania minimálne raz. Harmonogram vzdelávania je rozložený na mesiace september a október 2024, počas ktorých spolu absolvujeme 11 vzdelávacích dní a vyškolíme približne 110 zamestnancov.

Týmto vzdelávaním naši zamestnanci získajú ďalšie zručnosti v oblasti vedenia a motivácie ľudí, skvalitnenia procesov, zvládania zmien v ústave, delegovania úloh, efektívnej komunikácie, tímovej spolupráce, riešenia problémov a konfliktov, poskytovania spätnej väzby, zmeny myslenia a riešenia náročných situácií na pracovisku; a to všetko v kontexte nášho spoločného cieľa.

Autorka: Dagmar Bírová, referentka personalistiky a miezd

Ilustračné foto: archív OLÚP, n.o. Predná Hora